top of page

Weekeinde achter de rug

Ik heb zowaar een heel sociaal weekeinde gehad.

Zaterdag ben ik de ganse dag met moeder de vrouw op stap geweest en zondag ben ik met vrienden uit bowlen en eten geweest. Best druk weekeinde gehad en echt moe naar bed gegaan gisteravond rond 21:45 uur. Ik heb ook best ranzig gegeten, met veel (snelle)koolhydraten en dergelijke. Voelde me ook flink opgeblazen. De rest van de week dus maar weer strak in de voeding en training.

De diverse feestdagen komen er weer aan, dus dat gaat een impact hebben op mijn trainings- en voedingsregime.

Dat wil zeggen dat mijn vaste sportschool aangepaste openingstijden hanteert en ik dus moet uitwijken. Vrijdag is de sportschool dicht in verband met 'Goede Vrijdag', dus verkas ik even naar mijn 2e krachthonk in Amsterdam Oost, die ooit in het bezit was van Ed van Amsterdam. Maandag is 2e Paasdag en dan is het hetzelfde verhaal. Wat mijn voeding betreft; Ik ben in het afgelopen half jaar (iets langer eigenlijk) zo'n 8 kilo afgevallen en dat bevalt me goed, maar mijn vrouw vind dat ik zo'n ingevallen bekkie krijg. Zelf wil ik ook niet teveel massa inleveren, dus ik ga weer wat calorieën toevoegen. Zaak is om niet meteen door te schieten, maar op een gecontroleerde wijze de calorie-inname te verhogen met 'schone' calorieën. Dat wil zeggen dat ik langzaam verteerbare koolhydraten, zoals havermout en dergelijke ga toevoegen, maar op een gedoseerde wijze.

Ik hoef het wedstrijdpodium niet op, dus ik kan me wat meer ruimte in mijn voeding veroorloven. Zo nu en dan een beetje zondigen is mij dus ook niet vreemd, zolang dat geen dagen duurt.

Vanmorgen bestond mijn ontbijt uit 1 Avocado en 2 scheppen Whey. Dat doe ik met een beetje water in een blender en dan heb ik een vloeibaar ontbijt. Naar mijn werk heb ik Griekse Yoghurt, Kipfilet en Broccoli meegenomen, alles zonder koolhydraten vandaag. Dit om mijn gulzigheid van afgelopen weekeinde te compenseren. Vanavond, na een gruwelijke training, eet ik dan wel weer koolhydraten, maar of dat rijst of iets anders is kan ik nog niet voorspellen. Dat hangt er vanaf wat mijn vrouw kookt.

Ik wens ieder een sportieve en fitte week toe!

Recente berichten
Archief
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page